👈 فروشگاه فایل 👉

تحقیق لاستیک البرز

ارتباط با ما

... دانلود ...

تحقیق لاستیک البرز

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 6 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 

‏ ‏«‏ لاستیک البرز ‏»

‏فرارو- ‏چهار دانگه – کیلومتر 10 جاده ساوه – سه راهی بوتان، تابلو کارخانه ‏لاستیک سازی البرز با تمام بزرگی اش اولین چیزی نیست که نظرت را جلب می کند؛ اولین ‏چیزی که از حفره چشم ها تا عمق مغز و قلبت رسوخ می کند چهره های غمزده کارگرانی است ‏که خاموش و پاکشان از در بزرگ کارخانه وارد می شوند انگار در حال دیدن صحنهء تراژیک ‏یکی از فیلم های دوران سینمای صامت و سیاه و سفید هستی یا آن همه مرد بخشی از ‏کابوسی هستند که دلت می خواهد هرچه زودتر با تابش اولین اشعه های خورشید برای همیشه ‏فراموشش کنی. اما ساعت 7 صبح است چند ساعتی از بالا آمدن خورشید می گذرد و تو چه ‏بخواهی چه نخواهی، فراموش کنی یا نکنی این صحنه ‏سر سه راهی بوتان هر روز تکرارشو‏ د.

‏لاستیک البرز اولین تولید کننده لاستیک در ایران است نه تنها در ‏زمینه تولید انواع تایر از جمله تاير ليفتراک و توليد تايرهاي کشاورزی، بلکه در ‏توليد قالب تاير، ساخت ماشينهای تايرسازی و نيز انتقال فناوری ساخت تايرهای سواری ‏،کشاورزی و آموزش به ديگر کارخانههای تايرسازی ايرانی پيشتاز بوده است. این ‏کارخانه در سال 1341 و با ظرفيت 8000 تن در سال براي توليد انواع تايرهاي سواري، ‏وانتي، باری و صنعتی با نام "بی.اف.گودريچ ايران" و با مشارکت آمریکاییها در تهران ‏آغاز به كار نمود. در سال 54 پس از فروش سهام شركت، به كيان تاير تغيير نام يافت. ‏در سال 1358 شركت كيان تاير تحت پوشش سازمان صنايع ملي ايران قرار گرفت. در سال ‏1373‏، حدود 8/62 درصد از سهام شركت به بخش خصوصی واگذار شد و در سال 1379 اين ميزان ‏سهام به شركت سرمايهگذاری تامين اجتماعی منتقل شد و متعاقب آن نام شركت به شركت ‏توليدی لاستيك البرز تغيير يافت. 

‏ظرفيت توليد تاير در جهان حدود 5/1 ‏ميليارد حلقه و تقاضای جهانی برای اين كالا نيز حدود 2/1 ميليارد حلقه با ارزش ‏معاملاتي 70 تا 80 ميليارد دلار در سال است. هم اكنون بيش از 80 درصد سهم تجارت ‏جهانی تاير در اختيار 10 شركت بزرگ توليد‏ ‏كننده است كه اغلب در زمينه توليد تايرهای ‏راديال فعاليت دارند، براساس آمارهاي اعلام شده، در منطقه خاورميانه نيز حدود 2‏2 ‏كارخانه تايرسازی وجود دارد كه از اين تعداد، 9 كارخانه با ظرفيت اشتغال حدود 14 ‏هزار نفر در ايران واقع شده است. به گفته وزير صنايع و معادن «اين صنعت زمينه ‏اشتغال زايي 70 هزار نفر را ني‏ز به صورت غيرمستقيم در پي داشته‏ ‏ ‏است‏». 

‏حال ‏سوال مهم این است چرا صنعتی که می تواند درآمد زا باشد و اشتغال تعداد زیادی را در ‏ایران تامین کند، باید به این سرنوشت دچار شود؟ 

‏و اما آن چه بر سر شرکت ‏لاستیک البرز و کارگران آن آمده است: سه یا چهار سال پیش نیز این شرکت لاستیک‏ ‏سازی ‏البرز به فردی به نام داور شرفی واگذار شد این در حالی است که در سال 76 کیان

‏تایردر میان فهرست 100 شرکت رتبه اول ایران با 178 میلیارد ریال فروش در مرتبه 68 ‏قرار داشت. اما در سال 83 این شرکت در بازار بورس در لیست سیاه شرکت ها قرار گرفت ‏از جمله لاستیک البرز و دنا. دليل این امر این گونه عنوان شده که در دوسال گذشته در ‏شرایط ضرردهی باقی ماندهاند در حالی که سهامشان در يک سال گذشته 25% افزايش قيمت ‏داشته است. این گزارش رشد قيمت سهام اين گروه را غيرمنطقي اعلام کرده‏ ‏است. 

‏در اسفند 85 نیز همچنان سهام لاستیک البرز (10%) و دنا(15%) به عنوان ‏سهام شناور برای فروش در بازار بورس اعلام شد. و در خرداد 87 لاستیک البرز در لیست ‏شرکتهایی آمده است که به دلیل ضرردهی تا پایان شهریور ماه احتمال حذف از بازار ‏بورس را دارند. در تمام این سالهای دست به دست شدن و ریخت و پاش و... کارگران در ‏سخت ترین شرایط کار کردهاند. بیشتر دستگاههای آن متعلق به همان دوران اولیه ‏راهاندازی شرکت میباشد. در سالنهای این شرکت بوی پختگی لاستیک و گرمای زیاد ‏غیرقابل تحمل بود و تنفس در آن بسیارمشکل. تهویه و نور مناسبی نیز وجود نداشت که ‏حاکی ازعدم رعایت استانداردهای بهداشتی بود. شدت کار و سنگینی کار به حدی بالا بود ‏که کارگران برای جلوگیری از آسیبهای احتمالی کمر و ستون فقرات خود از کمربند وزنه ‏برداری استفاده میکردند. قدمت دستگاه های لاستیک زنی احتمال حوادث را به شدت‏ ‏بالا‏ ‏می‏ ‏برد. 

‏حدود 1200 کارگر در سه شیفت مختلف و متوالی دراین شرکت مشغول ‏بهکارند. بسیاری از کارگران قدیمی و با سابقه 25 سال مشمول تعدیل نیرو شدهاند. از ‏آن پس بیشتر کارگران قراردادی و جوان بدون امنیت شغلی و به شکل روزمزدی و قراردادی‏ ‏سه ماه کار میکردند. 

‏از بهمن سال 86 اعتراضات و اعتصاب کارگران این واحد ‏آغاز شد. این کارگران در هفته اول بهمن دست از کار کشیده و در محل کارخانه متحصن ‏شدند. کارگران دلیل این اعتصاب شبانه روزی را پرداخت نشدن ‏۴‏ماه حقوق و مزایا و ‏نامشخص بودن آینده شغلی خود اعلام کرده بودند. تعداد ‏۲۰‏ نفر از کارگران با پوششی ‏شبیه به کفن در بالای اتاقک نگهبانی کارخانه مستقر شده بودند و در دست خود ‏پلاکاردهایی داشتند که بر روی آنها شعارهایی با مضامین صنفی به چشم می‏ ‏خورد. 

‏از جمله این شعارها «حکومت عدل علی/این همه بی عدالتی» و «مسئول بی ‏لیاقت این آخرین پیام است». درحالی که عوامل انتظامی و امنیتی بیرون و در اطراف ‏کارخانه مستقر بودند، اعتصابکنندگان در داخل کارخانه با روشن کردن آتش، شعارهای ‏اعتراضی سر میدادند که مضامین آن را اعتراض کارگران نسبت به کم توجهی و بی لیاقتی‏ ‏مسوولان مربوطه تشکیل میدهد

‏دبیر خانه کارگر اسلام شهر، مشکل کارخانه ‏کیانتایر را خصوصیسازی آن ذکر می کند و می گوید: «متاسفانه در واگذاری واحدها به ‏بخش خصوصی، شرایط به گونهای شده است که مالکان جدید بیشتر به فکر سود، صلاح و ‏منفعت شخصی خود هستند و از آنجا که میتوانند واحد را به سرمایه تبدیل کنند، ‏بنابراین سعی دارند با پرداخت نکردن حقوق و انعقاد قرارداد موقت با کارگران، فشار ‏بر آنها را افزایش دهند و بعد به نوعی، واحد را به سرمایه تبدیل کنند.» وی افزود: ‏اگر در آینده، این شرکت اعلام ورشکستگی کند، مالکان آن میتوانند سرمایه هنگفتی به ‏دست آورند و انگار هدف نهایی نیز همین است ‏که با این کار، تعداد زیادی از کارگران ‏هم بیکار شوند ...در این شرایط دیگر توجهی به این موضوع نمی شود که کارگران کار خود ‏را از دست می دهند و نمیتوانند پاسخگوی نیازهای خانواده شان باشند. به همین دلیل، ‏کارگران می دانند که اگر مقاومت نکنند و کارخانه را حفظ نکنند، به سیل بیکاران‏ ‏خواهند پیوست. 

‏در بهمن ماه سال گذشته بنا به توافق انجام شده بین كارگران و ‏كارفرما، كارگران اعتصابی به سر كار خود برگشته و تولید را از سر گرفتند. اما ‏كارفرما به هیچكدام از وعده های خود عمل نكرده است

‏اعتراض بعدی کارگران کیان ‏تایر با مقابله پلیس ضد شورش روبرو شد. ‏۲۴‏ فروردین امسال کارگران لاستیک البرز، پس ‏از اعتصابهای زیاد در زمستان سال گذشته به علت به تعویق افتادن ‏۶‏ ماه حقوق و عیدی ‏با آتش زدن ضایعات و با دادن شعار اعتراض خود را به این همه بیعدالتی نشان دادند. ‏جاده اسلامشهر-تهران به مدت ‏۸‏ ساعت کاملا بسته شد...

‏در این زمان نمايندگان ‏كارگران كارخانه لاستيك البرز با بخشداری شهرستان اسلامشهر مذاكره کردند که ‏نتيجه‌ای در برنداشت. در این جلسه کارگران عنوان کردند که سهامداران شركت 160 تن از ‏200 ‏تن كائوچويی را كه به عنوان مواد اوليه براي توليدات كارخانه از بندرعباس راهی ‏تهران بوده است، به مبلغ 560 ميليون تومان و به بهانه‌ پرداخت حقوق ماه‌های ‏ارديبهشت و خرداد در بازار آزاد فروخته و اين در حالی است كه كارگران اين كارخانه ‏هميشه از كمبود مواد اوليه ناراضي بوده‌اند. اما هیچ مبلغی به کارگران پرداخت نشده‏ ‏است. 

‏یکی از کارگران اعتصابی لاستیک البرز، در این زمینه با انتقاد از سکوت ‏مسئولان در قبال خواسته های کارگران این کارخانه گفت: معلوم نیست که چرا آقایان ‏سکوت کرده اند و ‏فکری به مشکل این کارخانه با قدمت ‏۵۸‏ سال و درد ما کارگران نمی ‏کنند. آیا آنها حاضرند که به جای ما برای ‏چند سال، حقوق های خود را با تاخیرهای ‏چند ماهه بگیرند و حتی از پرداخت اجاره خانه و تهیه جهیزیه دختران ‏دم بخت خود ‏ناتوان باشند و آن وقت، شرمنده خانواده شان شوند؟...این مشکل باعث شد که یکی از ‏همکاران ما که فقط محتاج ‏۳۰۰‏ هزار تومان بود، به خاطر ‏برآورده نشدن درخواستش توسط

👇محصولات تصادفی👇

گزارش کارآموزی شركت تكنو زيست پاورپوینت در مورد جنگ ها بحران ها و تقابل های جهانی پاورپوینت در مورد اقدامات بهداشتی در شرایط اضطراری دانلود پاورپوینت بیماری های روانی دانلود پاورپوینت اندازه گیری زاویه