👈 فروشگاه فایل 👉

پاورپوینت به نام خدا آموزش دندانپزشکی مبتنی بر Competency

ارتباط با ما

... دانلود ...

پاورپوینت به نام خدا آموزش دندانپزشکی مبتنی بر Competency

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد اسلاید : 10 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 

1

به نام خدا آموزش دندانپزشکی مبتنی بر Competency

(Competency-based dental education)

2

مقدمه و پیشینه موضوع:

در دهه های قبلی آموزش برنامه ها و محتواهای دندانپزشكي به گونه اي سازماندهي و اجراء مي شد كه دانشجويان عمدتاً آنچه را كه اساتيد خود آموخته و انتخاب مي كردند، ياد مي گرفتند. هدف از اين روش آموزش تربيت دانش آموختگان بر اساس بسته هاي آگاهي و شناخت تجويز شده بودكه به آن ِ Discipline based يا روش سنتي Traditional مي گويند. امروزه تمايل فزاينده اي به سبك آموزش بر مبناي competecies وجود دارد. در اين شيوه از آموزش ( CBDE ) توالي ممتدي از تجربيات يادگيري براي فراگيران فراهم مي شود كه بعد از فارغ التحصيل شدن به عنوان دندانپزشك يا رهبر تيم تأمين كننده سلامت دهان و دندان فرد و جامعه بر اساس درجه و شايستگي در سطح beginner عمل نمايد.

3

ادامه

انطباق و هم سويي برنامه هاي آموزشي دندانپزشكي با اين مدل آموزش نياز به ارزيابي مجدد و بازنگري اساسي در ساختارها و برنامه هاي درسي، محتواها و برآيند يادگيري و عرصه ها و تكنولوژي هاي آموزشي سنتي دارد. به طور قطع فصول مشترك زيادي بين دو شيوه آموزش وجود دارد كه استفاده از روشهاي هيبريد، فصول مشترك اين دو متدولوژي در موضوعات اساسي سلامت دهان و دندان توصيه مي گردد تا دندانپزشك توانمند و ماهر براي ارائه خدمات در نظام سلامت تربيت گردد. نظر به اينكه دندانپزشك امروز بايد در سطوح اول و دوم و سوم پيشگيري و ارتقاء سلامت دهان و دندان مردم نقش ايفا مي كند، ضرورت دارد از روشهاي متنوع آموزشي استفاده گردد تا اين مهارت ها را كسب كند.

4

تفاوت هاي اساسي

در سيستم آموزش به روش DBDE يا ( Discipline- based Dental Education ) موضوعات آموزشي با روشهاي معمول آماده و به صورت بسته هاي آموزشي به شكل سخنراني، آزمايشگاه، بالين بيمار توسط استاد يا مربي در اختيار دانشجو قرار مي گيرد به اميد اينكه فراگير مطالب را فرا گرفته و مهارت و رفتارهاي لازم را كسب كند. روشهاي ارزشيابي فراگير غالباً به صورت سنجش پيشرفت تحصيلي به صورت آزمونهاي كوتاه پاسخ، تشريحي، مصاحبه هاي غيرساختاري، MCQ و... مي باشد. در سيستم آموزش به روش ( CBDE ) هدف هاي رفتاري فراگير از قبل تعيين شده و پروسه هاي يادگيري به صورت برنامه ريزي شده و قدم به قدم پيامدها يا تغييرات رفتاري يا برون داد هاي مورد انتظار با روشهاي عيني، تكويني و پاياني به اشكال گوناگون ارزيابي مي گردد. در اين روش ارزشيابي از نوع outcome – based assess بوده كه ركن اساسي آن خود ارزيابي از برون داد ها مي باشد.

👇محصولات تصادفی👇

دانلود پاورپوینت ماکارونی پاورپوینت فرستنده های رادیویی دانلود پاورپوینت اصول آموزش موثر پاورپوینت در مورد آزادی بیان پاورپوینت مرتب سازي مقايسه اي مرتب سازی خطی