👈 فروشگاه فایل 👉

مقدمه اي بر مديريت دانش

ارتباط با ما

... دانلود ...

مقدمه اي بر مديريت دانش

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد اسلاید : 101 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 

مقدمه اي ب ر مديريت دانش

كليات

سؤالاتي كه بايد برايشان در سازمان پاسخي يافت :

هدف اصلي از اين نوشتار دستيابي به درك دانش موجود در سازمانهاست.

مي خواهيم بدانيم دانش در زندگي و كار روزانه چگونه نماد پيدا ميكند؟

چه تفاوتي با داده ها و اطلاعات دارد؟

چه كسي از آن بر خوردار است؟

چه كسي از آن استفاده مي كند؟

منظور ما از دانش چيست؟

چه كاري مي بايست در مورد دانش انجام دهيم؟

به چه امور كليدي فرهنگي و رفتاري مي بايستي توجه شود تا بتوان از دانش به طور مطلوب استفاده كرد؟

مهارتها و نقشهاي اصلي دانش چيست؟

ماهيت يك بر نامهء موفق علمي چيست و چگونه دريابيم كه چنين بر نامه اي موفق بوده است؟

از چه معيارها و سنجش ‌‌ هايي براي ارزشيابي دانش استفاده كنيم

تاريخچه

تام استوارت در 1994 طي مقاله اي در مجله فورچون، اين مسئله را به شركتها يادآوري كرد كه به آنچه مي ‌ دانند بيش از آنچه دارند (سرمايه مادي) اهميت دهند.، يعني به « سرمايه فكري »

پس از وي، پيتر دراكر دانش را به عنوان پايه هاي رقابت در جامعه فرا سرمايه باوري معرفي كرد.

اقتصادداني به نام استنفورد پال رومر دانش را تنها منبع بي پاياني ناميد كه با استفاده بيشتر، حجم آن بيشتر مي شود.

در 1995، دو تن از دانشگاهيان ژاپني به نامهاي نوناكا و هيروتاكا تاكه اوچي كتابي به نام «شركت دانش آفرين» منتشر كردند كه به صورت نقطه عطفي در مطالعات گسترش دانش و استفاده از آن در شركتهاي ژاپني درآمد. در همان سال، دوروتي لئونارد بارتون كتابي به نام «سرچشمه ‌ هاي دانش» (درخصوص بررسي آخرين مطالعات مربوط به نقش دانش در توليد محصولات) به چاپ رساند.

در سالهاي اخير، كتابهاي متعددي در زمينه تشويق مديران به مديريت دانش – بدون ذكر چگونگي انجام آن – چاپ و منتشر شده است. شركتهايي نظير داوكميكال واسكانديا و مشاوراني مانند مك كنيزي، ارنست و يانگ و مشاوران آي، بي، ام،«مديران ارشد علمي» و «مديران سرمايه علمي» را به استخدام در آورده ‌ اند تا بر سرمايه علمي شركتها نظارت كنند. آنها به پس ‌ اندازها، پيشرفتها و افزايش توليد ناشي از سازماندهي علمي و مديريت دانش اشاره داشته اند .

تاريخچه

در شركت دارويي سوئيسي هافمن – لاروش يك مبتكر مديريت دانش در سالهاي 94-1993، روند گسترش كاربرد داروهاي جديد و مدارك پيچيده جمعي را كه مي بايستي به موسسه ملي دارو و مقامات سياستگذاري اروپايي ارائه مي شد تا داروي جديد مورد تاييد آنها قرار مي ‌ گرفت و به بازار عرضه مي ‌ شد، دگرگون ساخت به دليل ابتكار او، تاييد و استفاده از داروهاي جديد طي فقط چند ماه (بسيار كمتر از سابق) صورت مي گيرد. اين بهبود رويه باعث يك ميليون دلار صرفه جويي به ازاي هر روز عدم تاخير در كسب مجوز شد.

در 1996، پنج گروه پيشگام جراحي قلب از 5 مركز نوين پزشكي در انگليس، طي تجربه اي گروهي، عمليات انجام شده در اتاقهاي عمل يكديگر را مشاهده كرده و اطلاعاتي در مورد روشهاي موثر خود مبادله كردند. در نتيجه، 24 درصد از نرخ مرگ و مير ناشي از عمل جراحي در زمينه رفع گرفتگي در شريانها كاسته شد و 74 مورد از مرگهاي قابل پيش بيني، هرگز اتفاق نيفتاد.

👇محصولات تصادفی👇

پرسشنامه افسردگی بک نمونه سوال ریاضی هفتم نوبت دوم دانلود پاورپوینت تکنیک های استدلال و استنباط پاورپوینت دستگاه تنفس و آناتومی آن تحقیق از مشروعيت حقوق بشر تا اطاعت و الزام 26ص